Kalender van Evenementen
M ma
D di
W wo
D do
V vr
Z za
Z zo
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
1 evenement,
Goed inschatten van emotionele ontwikkeling (SEO)
Goed inschatten van emotionele ontwikkeling (SEO)
De voorbije decennia groeide het begrip ‘emotionele ontwikkeling’ uit tot een sleutelbegrip in de ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking (met of zonder bijkomende gedrags- en/of psychische problemen). Het Vlaams project SEN-SEO ontwikkelde ter ondersteuning hiervan een vragenlijst en kader om het emotioneel ontwikkelingsniveau van mensen met een verstandelijke beperking beter in kaart te
1 evenement,
Partners in autisme
Partners in autisme
Gespreksavonden over het samenleven van partners met en zonder autisme. Het uitwisselen van vragen, ervaringen en ideeën staat hierbij centraal. Deze avonden staan los van elkaar, je kunt dus naar één of meerdere avonden komen.
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
1 evenement,
Emotionele ontwikkeling en autisme…! de match
Emotionele ontwikkeling en autisme…! de match
Hoe zit het met de emotionele ontwikkeling van mensen met autisme. En hoe neem je dit mee in je ondersteuning als thuisbegeleider? We lopen er samen door, kennis van het kader rond emotionele ontwikkeling is een must!
0 evenementen,
0 evenementen,
1 evenement,
dwang of routine
dwang of routine
Routines bieden veiligheid, maar zetten je ook vast. Sommige personen mensen met een beperking vertonen herhalingsgedrag. Soms voeren ze heel secuur rituelen uit. Wanneer wordt dit gedrag pathologisch en spreken we over obsessieve-compulsieve stoornis? Wat doe je als dit voor iemand de meest extreme vorm is van veiligheid creëren voor zichzelf? We gaan na wat
0 evenementen,
0 evenementen,
0 evenementen,
1 evenement,
Aan alles gedacht? Leerkrachten werken autivriendelijk
Aan alles gedacht? Leerkrachten werken autivriendelijk
Soms denken we dat werken in een klas met enkel kinderen met autisme makkelijker is dan werken met heterogene groepen. Maar niets is minder waar. Want hier moet je nog sterker individueel werken, heeft elk kind wel ergens meer nood aan en moet je het in één klasgroep laten werken. Daarom dat deze BuSo school